Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

18 december 2007

Lucka 18

sonatform denaturerad prosa - Gunnar Ekelöf 1932

krossa bokstävlarna mellan tänderna gäspa vokaler, elden
brinner i helvete kräkas och spotta nu eller aldrig jag och svindel
du eller aldrig svindel nu eller aldrig.
vi börjar om
krossa bokstävlarna makadam och tänderna gäspar vokaler,
svetten rinner i helvete jag dör i mina vindlingar kräkas
nu eller aldrig svindel jag och du. jag och han hon det. vi
börjar om. jag och han hon det. vi börjar om. jag och han
hon det. vi börjar om. jag och han hon det. skrik och rop:
det går fort vilken rasande fart i luft och helvete i mina vindlingar
som vansinnet i luften svindel, skrik och rop: han faller
han har fallit. det var bra det gick fort vilken rasande fart i
luft och helvete i mina vindlingar kräkas nu eller aldrig svindel
jag och du. jag och han hon det. vi börjar om. jag och han
hon det. vi börjar om. jag och han hon det. vi börjar om. jag
och han hon det
vi börjar om
krossa bokstävlarna mellan tänderna gäspa vokaler, elden
brinner i helvete kräkas och spotta nu eller aldrig jag och svindel
du eller aldrig svindel nu eller aldrig.

1 kommentar:

David sa...

Oh, den här kalendern är så bra. Vet inte när jag såg den där senast, men den är så bra. Tempot och rytmen är fantastisk.