Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

22 december 2007

Fear and loathing in Göteborg

Så är jag då i Bergkvara för julen. Kom igår mitt på dagen, det var nice.
Idag fick jag en liten julklapp i förskott, jag blev antagen till journalistprogammet vid Göteborgs Universitet. Ska jag vara ärlig var jag lite orolig över det hela för när jag gjorde antagningsprovet för ett par veckor sedan såg alla min medsökande helt normala ut. Lätt misantropiskt lagd som är jag är hade jag ju nästan förutsatt att nära hälften av dem skulle på något sätt vara missanpassade (det vill säga mer så än jag själv) men det var de alltså inte.
Men så här i efterhand ger det ju bara mer ära till mig när jag lyckades placera mig i toppen av de cirka hundra provdeltagarna.
Alltså blir det 2-3 år till i Göteborg vilket jag inte har några problem med.
God Jul!

4 kommentarer:

Anonym sa...

då får man säga grattis eller typ lycka till eller nåt sånt till antagningen.

Anonym sa...

Gött Per, men det kändes ganska givet skulle jag vilja säga... ska du bestämma dig snart om du kommer till bowl-night igår kväll eller?

räven sa...

gratulerar lilla vän!

Anonym sa...

A andra sidan sa gommer ditt normala yttre en mordare pa insidan.