Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

17 december 2007

Simple life

Söndagkväll. Ligger på soffan i mysläge efter en trevlig filmkväll. Såg American Gangster av Ridley Scott, analeriets mästerregissör. Den var bättre än jag trodde, en amerikansk historisk gansterfilm av klassiskt snitt där allas vår Denzel lever upp den amerikanska drömmen, måhända med tveksamma metoder men ändå. Dock jagas han av (en något lönnfet?) Russell Crowe.
Om ni gillar American Gangster så kan jag tipsa om TV-serien The Wire som SVT sänder. Säsong ett är en modern variant på AGs tema. Kolla upp! Det är det värt.

Funderar också på min egen framställning av mig själv som en kille som har väldigt mycket fritid. Det är ju inte en helt korrekt framställning (jag har en del att göra om dagarna) men jag tycker det är oviktigt. Jag tycker att en dag med ingenting att göra är mer intressant än en fullspäckad och schemalagd. Det är lite mer dynamik i ingenting.

2 kommentarer:

David sa...

Jag gillade AG, men samtidig känner jag att den försvann rätt fort ur tankarna. Det var ju så mycket som var lånat/snott från Maffiarullar och Scorsese så jag snarare tänker på dem känner jag, från Scorseses struktur och musik ner till en variant av dop-scenen från Gudfadern. Men visst var Denzel grym som alltid, och att avsluta med Public Enemy var taaaiiiiiight.

Anonym sa...

Jag kontrar med påståendet att jag är analeriets mästare!