Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

01 december 2007

Jag drömde en dröm

Det var sommar och vi var alla tillbaka på högstadiet i ett lätt modifierat Bergkvara/Torsås. Jag hade fått en cykel av Max vilket var ganska konstigt för det var en väldigt liten cykel, en sorts hybrid mellan en BMX och en sådan där ihopfällbar sak som alla turistande tyskar har, och som ni vet är Max ganska stor. Dessutom var det hans turcykel och efter att jag hade fått den fick han en massa otur. Konstigt.
Hur som helst så gled jag mest runt på min nya cykel där i samhället. Ett samhälle som var på väg utför. Skolbespisningen hade slut på pengar och skulle läggas ner. Ordföranden i Elevrådet, någon tjej som jag inte riktigt vet vem det var, vände sig till mig för hjälp. Jag skrev något eldigt brev till politikerna men om det hjälpte vet jag inte för i nästa stund åkte tjejen runt på gatorna i någon sorts pansarfordon ståendes så att hon stack ut ur soltaket iförd svart och vit tvärrandig tröja, röd scarf och en svart basker (alltså såg hon väldigt fransk ut) och mottog folkets jubel.
Jaja, tänkte jag, det var ju trevligt och så cyklade jag iväg och på min runda räddade jag, som av en händelse, en blond liten grabb från att drunkna i en bassäng med svämgödsel. Det var nog den konstigaste biten av drömmen.
Efter det så blev även jag hyllad av folket men det brydde jag mig inte så mycket om heller så jag gled iväg hemåt på min cykel för att duscha.

4 kommentarer:

Anonym sa...

He, kool dröm, och en kool dam i drömen också. Alla tjejer borde köra pansarfordon i fransk utstyrsel!!!

Fröken sa...

Jag borde köra pansarfordon i fransk utstyrsel! Det hade jag gillat!

Poncho sa...

Ja det borde du.

Anonym sa...

ønskar du dig en cykel av mig i julklapp per? ær det det du førsøker sæga?