Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

11 januari 2008

Brandbilen som försvann

Eller rättare sagt branden som försvann. När jag kom gåendes upp för backen som leder till stora entrén i mitt hus möttes jag av de blinkande blåljusen från tre brandbilar. Den nyfikne vaknade till inom mig och tydligen är det så att någon har anmält brand i A-delen av huset (jag bor i B) men anmälaren kunde inte exakt säga var det brann. Förutom anmälaren är det flera andra som har känt röklukt.
Enligt uppgift ska det finnas tre olika larmsystem för brand i huset och ett har gått, ett annat går ibland och det tredje är helt tyst så nu när brandmännen inte vet var det brinner (eller om det brinner överhuvudtaget) kör de runt med sin stege utanför fasaden och fluktar in genom fönstrena. Det verkar gå så där.

Ja jag ska inte vara hemma ikväll ändå så ni behöver inte oro er för mig, om ni nu mot förmodan skulle få för er att göra det.
Eventuellt mer info om branden senare, nu innan jag går igen blir det avslappning med Puccini och macka.

1 kommentar:

Poncho sa...

Det var ingen brand någonstans. Brandbilarna var borta redan innan jag hann gå igen.