Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

22 januari 2008

Per moralchockar, Frida rasar

Dag 2
Den här intervjuuppgiften hade två moment. Man skulle sitta på båda sidorna av frågorna. Jag blev intervjuad av Frida, söt tjej, lika gammal.
Det hela började bra med att jag sa att jag gillar att läsa böcker och att jag skriver poesi men sedan måste något ha gått allvarligt fel för helt plötsligt hör jag mig själv säga att jag är helt amoralisk och som om inte det vore nog så fortsätter jag med: jag källsorterar inte ens. Var får jag allt ifrån? Efter det är allt som i en dimma men jag tror att jag gick ännu längre och sa något om afrikanska kvinnor och svältfödda barn men det vill jag inte ens tänka på, jag är inte säker.
Måste dock säga att hon tog det bra, professionellt. Får se vad hon skriver om mig.

19 kommentarer:

David sa...

Aj, ser framemot del två i den här såpan, när Frida presenterar dig inför klassen som "Göteborgs Idi Amin".

Hjälp mig att lösa en tvist med Mats, visst är Eli fulare än Payton?

Poncho sa...

Jag har svårt att skilja dem åt men nej det tycker jag faktiskt inte. Eli ser ju lite mer ut som en normal människa.

David sa...

Ja, men det är ju just det, att han ser mer normal ut. Eli är en vanlig ful människa, men Payton är mer ett troll, som ser lite charmigt egen ut.

Berätta lite om Frida sen också, vad hon svarade.Har du bild?

Poncho sa...

Vi intervjuade inte varandra tyvärr.

Anonym sa...

Efter att ha sett Eli under intervjun efter matchen i söndags, är jag beredd att ändra mig. Eli var riktigt ful, men han kan till och med varit så ful att det är just han som ser ”lite charmigt egen ut”. Så jag står kvar vid att Payton är fulast! Fantastiskt hög nivå på denna diskussion känner jag…

Poncho sa...

Mmm... det gillar jag. Mer onödigt vetande och dumma diskussioner till folket. Mer tala utan att tänka efter, det är ju trots allt det som inlägget ursprungligen handlade om.

räven sa...

vilka är payton och eli???

David sa...

Två bröder, Peyton Manning är Quarterback i Indianapolis Colts, och Eli Manning är quarterback i NY Giants, som spelar Superbowl nu den 3e mot Patriots. Båda ser lite speciella ut, så ge oss nu ett kvinnligt perspektiv, vem är fulast?

(klipp ihop länken om den radbryts)

http://artfiles.art.com/images/-/Eli-And-Payton-Manning-Photograph-C12171679.jpeg

David sa...

Den inte bara radbröts, den stympades!

http://artfiles.art.com/images/-/Eli-And-Payton-
Manning-Photograph-C12171679.jpeg

räven sa...

okej, det här var ingen lätt match men efter en stunds bildgooglande så kommer jag nog fram till att eli är fulare än peyton. även om jag läste nånstans att "peyton manning looks like a bog toe".

räven sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
räven sa...

och nej det skulle inte stå bog toe, det ska stå big toe såklart

Poncho sa...

Dag 3
Och så stod det 12 kommentarer. Och jag trodde i min enfald att folk verkligen läste och brydde sig om mig och mina inlägg om personligt ansvar och moral men nej. Det här har blivit mer en historia om skönhet allt eftersom vissa kommentatorer fortsätter att segla allt längre och längre ifrån det ursprungliga ämnet. Jag skiter väl i hur de ser ut! Båda killarna kan kasta en boll minst 50 yards utan att bryta svetten men vadå?

David sa...

Då återgår jag till ämnet och säger att det är viktigt att källsortera, men att det på många ställen inte finns återvinningsmaskiner för mjukplast, som alltså bara körs iväg och eldas det också. Kolla upp hur det är där DU bor, så slipper du separera mjukplast i onödan.

Poncho sa...

Hehe, mitt föregående inlägg var inte så allvarligt som det kanske lät.
Men visst jag har också hört att mjukplasten bara eldas upp. Jag är dock inte hundra på hur det är här.

David sa...

Något annat som förbryllar mig med inlägget är att du möter en söt tjej, lika gammal, och sen är ärlig med att du är amoralisk. Har du inget game kvar? De ska få lista ut ens dåliga sidor själva, långsamt, när det redan är försent!

Man blir ju nyfiken på vad du sa om de afrikanska kvinnorna, ett anspråkslöst förslag om att de skulle äta sina barn?

Poncho sa...

Jo det är ju det som förbryllar mig också. Varför vara ärlig? Det är ju moraliskt i sig! Angående de afrikanska kvinnorna tror jag att jag sa att det blir bra TV när man visar dem.

Anonym sa...

det var det roligaste jag har läst på mycket länge.

Kajsa sa...

Moraliskt eller ej, perfektion är i alla fall fullständigt ointressant ;)