Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

04 januari 2008

Se, nu är den klar!

Den första koppen är brygd. Det blev väl en blandning eller variant av café au lait och cortado om man ska svänga sig med de fina termerna. 50/50 espressokaffe från mokabryggaren och skummad mjölk (jag har en liten "pump" som man sätter på den rostfria kannan där till höger, inga avancerade grejer men det blir ett fint skum).
Den smakade jäkligt gott måste jag säga, jag är hemskt nöjd. Möjligtvis var den en anings bitter men det är ju lite svårt att hålla koll på temperaturen i mokabryggaren så här i början. Sedan kan man ju också ifrågasätta klokheten i att sätta i sig en stor kopp starkt kaffe klockan 11 på kvällen men jag kom inte hem förrän nu, var med Karin och Jögge hos Carin med C.
Jag ser fram emot alla de goda koppar kaffe som jag ska göra, dricka och bjuda på. Som sagt är du välkommen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sjyrre! Då kan man ju bli hembjuden på en kopp java nån gång då?
/C med C

Anonym sa...

Detta ser ju underbart ut!