Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

28 januari 2008

Starköl är en dryck, folköl en livstil

Idag har jag gjort två saker jag inte trodde att jag skulle göra.
1. Jag har gjort världens godaste tonfiskröra.
2. Laddat hem och tittat på alla Harry Potter-filmerna.

Filmerna var inte så tokiga faktiskt fast det finns ju en hel del brister i manusen. De förutsätter väl att de som ser filmerna har läst böckerna. Det har jag inte gjort och kommer inte göra. Never!

Imorgon ska jag till Nef och lyssna på jazz. Fett med nice. Hehe

3 kommentarer:

David sa...

ALLA? Jeez, men vissa av dem är faktiskt ok. Även om de blir lite skumma nu de senaste, där böckerna fokuserar på inre konflikt, vilket i filmen blir att Harry himlar med ögonen och snäser en massa.

Och böckerna är bra!

Tonfisk däremot, kattmat. Även om den där blåfenan såg smarrig ut på 60 minutes.

Poncho sa...

Oooh! 60 Minutes, I löööv Scott Pelley!
Dock var det ju Bob Simon som gjorde tuna-inslaget. Lika bra som vanligt, fast Leslie Stahls reportage om Facebook-idioten var klent.

David sa...

Haha, ja vad var dealen med honom, han försökte spela Bill Gates-egen men verkade bara dum.

Annars ser jag mest 60 minutes nu för att se seniliteten sakta äta upp Andy Rooneys inslag.

”Jag får många brev, i olika kuvert, se så många kuvert, bruna och vita, förr fanns inte fönster på kuverten, se så de skriver. Tack för mig!”

”Eh, jag har en massa burkar här, hittade dem i hela huset, de är olika stora, några låg i bilen, titta på alla burkar. När jag var barn hade vi två burkar, kanske tre, nu finns det många olika burkar”

”Jag ser inget för mina ögonbryn, när jag var barn såg jag baseball, kan någon berätta vad jag heter?”