Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

10 januari 2008

Hett var ordet

Kollade just på förra årets bästa polisfilm, engelska Hot Fuzz, av "edgyiga" regissören Edgar Wright och "babyfaceiga" skådisen Simon Pegg. En underbar film med populärkulturreferenserna visslande runt huvudet lika fort som de avlossade kulorna.
Betydligt mer underhållande än remaken på Miami Vice som jag såg tidigare idag. Där måste det ha slagit över för regissör Michael Mann för om man tyckte Heat var en stiliserad "show off"-film så är Miami Vice tio gånger värre.

Men se Hot Fuzz för all del och skratta år NWA och Judge Judy med flera.

8 kommentarer:

Kajsa sa...

Eftersom det aldrig är någon som ser de filmer jag tipsar om så tänkte jag att jag kunde försöka börja terrorisera dig med tips :)
Gillar du John Irving? Om NEJ, så behöver du inte se filmen. Om JA, så se "Door in the Floor", riktigt bra film baserad på John Irvings "Änka i ett år". Jag älskar John Irvings och filmens sätt att ge alla karaktärer plats.

Poncho sa...

Nice, ska kolla upp den och de andra två du tipsade om tidigare. Har läst ett par av hans böcker.

David sa...

Door in the Floor är bra, väldigt Irving, vågar växla mellan det svåra och humorn i samma situation.
Bra skådespeleri överlag också.

Poncho sa...

Ser att Elle Fanning är med i Door... Jag har en aversion mot familjen Fanning. Men jag ska se den ändå.

David sa...

nej nej, du älskar familjen Fanning, denna brutalblonda blandning av bröderna Baldwin och familjen von Trapp. Erkänn att du tycker Dakota är en ung Meryl Streep. Säg det!

Kajsa sa...

Ungen är lite störig men det är väl ungar på film rätt ofta...
Det är förresten killen som spelar Billy Elliot som spelar huvudrollen i Painkiller, I like.

Poncho sa...

Maybe I think so, but you'll never drag it out off me! Never I tell'ya!

David sa...

Killen i Billy Elliot är ju aktuell nu också, i Jumper, ihop med Anakin.