Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

29 januari 2008

Leker ord - Jag och Askungen

Efter utförlig empirisk forskning har jag kommit fram till att det är svårt och ibland väldigt kladdigt att dricka öl i horisontellt läge. Men fan om det inte är godare.
Samtidigt motverkar det min ansträngning att tvätta mina kläder.

Vi opponerade på varandras kompisporträtt idag. Jag hatar sådant så därför har jag varit lite nere i eftermiddag. Jag är usel på att ge konstruktiv kritik och jag lyssnar in på den jag får. Lyckligtvis får jag inte så mycket kritik av någon sort så ofta förutom från pappa som envisas med sin egensinniga tet-psykologi och säger att jag är för tjock så fort han får chansen trots att han vet att jag aldrig går i hans fällor. Han är för go pappa.

Jag lyssnar på Aimee Mann också när jag ligger här med min öl och väntar på tvätten. Jag har inte lyssnat på henne mer än flyktigt på jättelänge. Trodde jag skulle få fler gymnasieflashbacks men det har varit ganska dåligt med sådana.

Jag ligger och blöder lite också men inte särskilt mycket och inte från något kritiskt ställe (handen). Är det för sorgligt att be om lite kvinnligt medlidande igen?

Jag har noterat en småkul sak i skolan. Den sötaste tjejen i klassen är från Stockholm, eller åtminstone från närområdet, och dessutom har hon ett adligt namn. Är inte det typiskt?

12 kommentarer:

Anonym sa...

jo, det är helt sjukt jävla typiskt. det är något med von och perfekt ansikte som hör ihop. tänk om hon läser bloggen. hahah

Poncho sa...

Ja då får hon sig en komplimang helt enkelt. Men det känns bra att du är med mig här Max, mycket bra.

David sa...

Mina föräldrar säger 10 gånger om dagen att jag är ruskigt fet.

Poncho sa...

Jag har förstått att de bara menar väl.

Anonym sa...

John undrar om hon är söt på riktigt eller om det bara är de andra som är väldigt fula?

Anonym sa...

Älskar du henne?

Anonym sa...

Är hon en av de klonade? Av erfarenhet ser de där adliga ofta likadana ut ;)

Poncho sa...

Jodå, hon är söt på riktigt. Om hon går under de klonade vet jag inte riktigt. Svårt att säga.

Anonym sa...

david: är du fet? kan du skicka mig en bild på din mage? (jag börjar nämligen också få en och vill gärna tävla). jag gillar dom klonade det känns som att man får alla kopior på köpet om man lyckas kapa en.

Poncho sa...

Max: Du verkar inte så överraskad över att jag sägs vara tjock. Hur ska jag ta det? Men iofs, det är väl inget nytt.

Anonym sa...

haha, jag trodde det var ironi, naturligtvis.

Poncho sa...

Kära du, jag är alltid ärlig i bloggen, ironisk eller ej! ;)
Och som vanligt ska du tro på allt jag säger för jag brukar ju ha rätt.