Slår Reinholdtzon Belfrage på fingrarna sedan 2007

09 januari 2008

Why me?

Min tidigare vurm för TV-serier från Amerika har helt avtagit. Nu är det istället, något oväntat efter filmkursen, film som gäller. Jag tittar bara på sådant där jag vet att jag kommer få reda på hur det slutar inom de två närmaste timmarna. Jag har ett ofantligt behov av slut just nu.

Tidigare såg jag som sagt Sunshine och nu ska jag se Zodiac.

Ute regnar och åskar det, säkert därför jag har haft så ont i huvudet idag. Jag sitter hur som helst inne, torr, med en kopp ofantligt god varm café au lait nu.

8 kommentarer:

David sa...

Tankade I am Legend i en fin screener, och 3.10 to Yuma nu, måste kolla in sunshine också sen, när jag set History Channel-grejen om solen.

Annars är det tv nu, tror jag ser 1-2 timmar amerikansk tv per dagen, men har samtidigt dragit ner ordentligt på svensk tv. Snart är man kanske redo att skaffa projektor, kasta ut tvn och sluta betala tvlicens.

Poncho sa...

Har också 3.10 hemma i en riktigt fin DVDrip. Mumma med Bale och Crowe. Får bli efter Zodiac. En stabil rulle med schysst 70-talsstämning.

Poncho sa...

Jag är allergisk mot screeners.

Anonym sa...

Licens?

Poncho sa...

Du menar TV-licens? Det är konstigt det där, inget jag känner till.

David sa...

I am Legend var iofs en jättefin screener, enda jag tänkte på var att ljudet inte lät helt färdigmixat.
Men vad var det för spiksoppa? Will Smith var jättebra men det var på samma halvdana nivå (och med samma effektskapare?) som I.Robot. Manuset hade fler hål än en schweizerost.
Nej, hoppas Yuma är hetare.

Poncho sa...

Yuma var fin, kollade på den igår kväll också. Christian Bale är utan tvekan ytterligare en av mina favoriter.

Kajsa sa...

Jag känner igen känslan, ibland behöver man lite mer avslut i det man tittar på. Kan du inte smitta av dig lite på din bror, han vill aldrig titta på film.
Min bästa film under hösten är Painkiller. Thumbsucker var också bra, se dem!